I advent ehk selle aasta esimesed piparkoogid

Hei-hei! Ja nüüd ongi juba jõlud käes, võib vist nii öelda. Ilusat jõluaega Teile kõigile!  Ja mida ma vahepeal teinud olen? Eilset päeva alustasin kerge sörgiga poodi, et tuua sealt pakk võid, et teha selle aasta esimesed piparkoogid. Kui taigen sai tehtud ning jäi ootama uut päeva, siis mingi hetk käsin PÖFF'il vennaga ning pärast läksime Endla teatrisse... nii et kultuuri sai nauditud küll. Ja reedel... Reede oli ka väga sisukas päev, kuigi suutsin korralikult paanikasse minna, kuna mul pole enam aimugi, mida ma pärast gümnaasimi teen - ma küll lootsin, et minuga sellist asja ei juhtu, aga kus sa sellega. Tegelikult käsin Teeviidal ja pea sai korralikult tühjaks raputatud ja nüüd ma enam ei teagi. 

Ja vahepeal, ehmatusega avastasin, et eelmine postitus oli ammu ja kui aus ollla, ega mul mingeid vabandusi polegi. Olen tegelenud igapäevasteasjadega nagu ikka - hommikune sörk, kool, konkurssid ja nüüd tegelen heateo projektiga ka, pluss Tegude Kalender ja ilmselt võiksin ma loetelu veelgi jätkata ja lõpuks jõuda ka kokkamiseni. 

Hommikul ma esimesed piparkoogid ahju panin ja nüüd lähemalt protsessist.


Piparkoogid

400g nisujahu
3/4tl söögisoodat
2tl jahvatatud ingverit
2tl kaneeli
1/2tl nelkpipart
1/4tl jahvatatud muskaatpähklit
1/2tl soola
180g võid (toatemperatuuril)
125g pruuni suhkrut või
tumedat toor-roosuhkrut (muscovado)
1 muna
125g tumedat suhkrusiirupit


Sõelu jahu, söögisooda, jahvatatud ingver, kaneel, nelkpipar, jahvatatud muskaatpähkel ja sool suurde kaussi.
Vahusta või ning pruunsuhkur (aeglasel kiirusel).
Vali keskmine kiirus ning lisa vahustatud võile muna ning suhkrusiirup.

Lülita mikser madalamale kiirusele ning lisa paari lusikatäie kaupa kuivainesegu.
Kui taigen on ühtlane, jaga see kolmeks ning mähi iga osa eraldi toidukilesse.
Pane taigen terveks ööks külmkappi.

Taigen seisnud öö külmkapis, kuumuta ahi 170-kraadini.
Võta taigen külmkapist välja ning lase umbes 10 minutit soojeneda.
Raputa puhtale tööpinnale pisut jahu ja rulli taigen 4mm paksuseks.
Lõika taignast meelepärased kujud ning tõsta need küpsetuspaberiga kaetud plaadile.
Küpseta 10-15 minutit eelkuumutatud ahjus.
Lase küpsistel taheneda ning seejärel tõsta need taldrikutele.

Suhkruglasuur

1 munavalge
165g sõelutud tuhksuhkrut
1/2tl värskelt pressitud sidrunimahla
toiduvärvi (soovi korral)



















Vahusta munavalge koos sidrunimahlaga.
Lisa tasapisi tuhksuhkur, kogu aeg põhjalikult vahustades - suhkur peab korralikult segunema.
Vahusta seni, kuni munavalgesegu pinnale tekivad teravad tipud.
Kui glasuur tundub pisut vedel, lisa veidi tuhksuhkrut.
Soovi korral sega glasuuri sisse paar tilka toiduvärvi ning kaunista piparkoogid.


anne, '12



No comments:

Post a Comment