Kõrvitsapüreesupp kookoshelvestega

Hei!
Mis Teile esimesena meenub kookoshelvestega? On selleks siis mõni tort või meenub Teile hoopis Raffaello? Kuidas Teile meeldiks mõte püreesupist, mille sees on kookoshelbed. Kõlab vist mitte traditsiooniliselt. Kuid see selleks. Supp sai oma välimuse, sisu tänu väikesele katsetusele köögis. Ja ma võin öelda, et ma jäin tulemuseks väga-väga rahule. Üldiselt võin öelda, et kõrvitsa fänn ma pole kunagi olnud ja kõrvits tekitab minus teatud eelarvamust, aga juba teist korda, ma pidin lihtsalt alla andma - kõrvits tegi mulle ära! Põhjust, miks ma üldse kõrvitsasuppi tegema hakkasin, ma ei teagi. Võib-olla ahvatles mind suur oranžikas kõrvits, mis seisis mu köögi laual (see on seisnud seal juba sügisest peale, kuid ma pole talle erilist tähelepanu pööranud) ja kõrvitsaga meenus mulle tegelikult vanaema tehtud smuuti. Nimelt vanaema tegi mulle mõnda aega tagasi smuuti, mis koosnes kõrvitsast ning suhkrusiirupist, mille sees kõrvitsad olid, astelpajust, meest ning suhkrust. Tulemus oli lihtsalt super - kuigi algul ma küsisin vanaemalt, et miks ta arvab, et mulle kõrvits meeldib. Ta ütles selle peale, et mulle ei pruugi kõrvits meeldida, aga see smuuti paneb mu arvamust kõrvitsast muutma - nii oligi. Igatahes nüüd jõuan selle supi juurde, mis mind võlus esimesest ampsust peale.

Kõrvitsapüreesupp kookoshelvestega
Neljale-kuuele

1 keskmine sibul
pool tšillikauna
1 keskmine punane paprika
2,5cm jupp ingverit
2-3 küüslaugu küünt
700g puhastatud ning tükkeldatud kõrvitsat
600-700ml vett
2 aedvilja puljongit
4 keskmise suurusega kartulit
250ml kookospiima
100g sulatatud juustu
kookoshelbeid
soola
pipart

Kuumuta poti põhjas natukene õli ning prae 5 minutit hakitud sibulat, tšilli tükke, paprika kuubikud ning ingveriga.
Lisa seejärel küüslauk ning prae veel mõni minut.
Kalla potti kõrvitsa tükid ning lisa peale vesi ning puljongikuubikud, keeda 10 minutit.
Lisa potti kartuli tükid ning keeda seni, kuni kartulid ning kõrvitsad on pehmed.
Võta pott tulelt ning püreesta supp, sega juurde kookospiim ning sulatatud juust.
Sega supi sisse kookoshelbeid ning maitsesta soola ning pipraga.

Serveeri maitserohelise, tšilli laastude või krõbedate saiakuubikutega.



anne, '12



No comments:

Post a Comment